Felanmälan

Vill du felanmäla något i vår fastighet gör du det till vår vaktmästare Philip på Sydsverige Entreprenad. Det bästa är att använda den digitala felanmälan. Du kan också ringa på telefon 040-630 62 50 (vardagar mellan 07.30 och 16.00).

Om något går sönder i din lägenhet är det oftast ditt ansvar att åtgärda felet. Som lägenhetsinnehavare kan du välja valfri aktör för att åtgärda fel. Det går även bra att vända sig till Sydsverige entreprenad enligt ovan. Du står då själv för kostnaden. Är du osäker på ansvarsfrågan? Kontakta styrelsen för klargörande innan du kontaktar fastighetsskötare eller annan reparatör.

Vägledning felanmälan

Nedan hittar du information om hur du felanmäler olika problem som kan uppstå i fastigheten. Klicka på det problem du vill felanmäla för mer information om vem du bör kontakta.

Bredband och TV


Problem med ditt bredband eller digital-TV? Felanmäl till Telenor telefon 020-222 222.
https://www.telenor.se/kundservice/felanmalan

Garageport


Felanmälan av garageporten till Hisselektra dygnet runt på tel. 040-92 21 30.

Gas

Känner du gaslukt eller har läckage? Ring Weum dygnet runt på telefon 0774-41 42 00.

Övriga icke-akuta ärenden, felanmäl hos Weum vardagar dagtid på samma nummer ovan.

Vattenläckage


Har du läckage från vatten, avlopp eller invändiga stuprör?

I första hand, kontakta Sydsverige Entreprenad, digitala felanmälan, eller vardagar mellan 07.30 och 16.00 på telefon 040-630 62 50.

För akuta läckage utanför ovanstående tid, kontakta Örestads bevakning på
telefon 040-93 12 70.

El


Har du råkat ut för strömavbrott? Felsök och felanmäl dygnet runt hos E.ON via telefon 010-228 39 27 eller digitalt www.eon.se/el/stromavbrott/felanmalan

Tvättstuga


Fungerar inte tvättmaskin, torktumlare eller torkrum? Gör en felanmälan till Bengtssons tvättmaskinservice online eller ring dem på telefon 046-540 02 40.

Om inte bokningssystemet fungerar gör du en felanmälan på telefon 0734-96 00 00 eller
info@bokatvattid.se.

Faktura och ekonomi


Har du fått en felaktig avi från föreningen? Kontakta Bredablick. på telefon 010-177 59 00 eller
info@bredablickgruppen.se

Vatten- och brandskada


Har du fått en vatten- eller brandskada. Kontakta Trygghansa på telefon 0771-11 15 00

Fel i fastigheten (ej lägenhet)


Har du hittat ett fel i fastigheten så som en trasig lampa, element eller dörr. Då kan du göra en felanmälan till Sydsverige Entreprenad via digitala felanmälan eller telefon 040-630 62 50 vardagar mellan 07.30 och 16.00.

Fel i lägenhet

Om något går sönder i din lägenhet är det oftast ditt ansvar att åtgärda felet. Om något skulle behöva repareras eller bytas ut bekostas detta normalt av dig själv. Det finns dock vissa fel som är föreningens ansvar, så som balkong, ventilation, fönster och element.

För fel i lägenhet som faller under föreningens ansvar kontakta Sydsverige entreprenad, digitala felanmälan. Vid akuta ärenden (så som pågående vattenläcka eller strömlös lägenhet) kontakta Örestads bevakning.

För övriga fel är det fritt fram att kontakta valfri aktör men det går bra att felanmäla till Sydsverige Entreprenad enligt ovan på egen bekostnad.

Om du är osäker kan du kontakta någon i styrelsen innan du kontaktar fastighetsskötaren för åtgärd.

Det finns också vissa skador som täcks av det bostadsrättstillägg som föreningen har tecknat åt de boende. Kontakta Trygghansa på tel. 0771-11 15 00 för mer information om du bedömer att felet/skadan täcks av försäkringen.

Övrigt


För övriga ärenden, kontakta styrelsen.