Vill du felanmäla något i vår fastighet gör du det till vår vaktmästare Philip genom en digital felanmälan eller via telefon 040-630 62 50 (vardagar mellan 07.30 och 16.00).
Om något går sönder i din lägenhet är det oftast ditt ansvar att åtgärda felet. Som lägenhetsinnehavare kan du välja valfri aktör för att åtgärda fel. Det går även bra att vända sig till Sydsverige entreprenad enligt ovan. Du står då själv för kostnaden. Är du osäker på ansvarsfrågan? Kontakta styrelsen för klargörande innan du kontaktar fastighetsskötare eller annan reparatör.
Nedan hittar du en vägledningen till vart du vänder dig för att felanmäla till specifika leverantörer.
Vägledning felanmälan
Nedan hittar du information om hur du felanmäler diverse olika problem som kan uppstå i vår gemensamma fastighet. Klicka på det problem du vill felanmäla för mer information om vem du bör kontakta.
Bredband och TV
Problem med ditt bredband eller digital-TV? Felanmäl till Telenor:
tel. 020 – 222 222
https://www.telenor.se/kundservice/felanmalan
Garageport
Felanmälan av garageporten? Ring Hisselektra dygnet runt på: tel. 040 – 92 21 30.
Känner du gaslukt eller har läckage? Ring Weum dygnet runt på
tel. 0774 – 41 42 00.
Övriga icke-akuta ärenden, felanmäl hos Weum vardagar dagtid på samma nummer ovan.
Vattenläckage
Har du läckage från vatten, avlopp eller invändiga stuprör?
I första hand, kontakta Sydsverige Entreprenad vardagar mellan 07.30 och 16.00 på
tel. 040-630 62 50.
För akuta läckage utanför ovanstående tid, kontakta Örestads bevakning på
tel 040 – 93 12 70.
El
Har du råkat ut för strömavbrott? Felsök och felanmäl dygnet runt hos E.ON via telefon eller digitalt
tel. 010 – 228 39 27
https://www.eon.se/el/stromavbrott/felanmalan
Tvättstuga
Fungerar inte tvättmaskin, torktumlare eller torkrum, felanmält online eller ring Bengtssons tvättmaskinservice,
tel. 046 – 540 02 40
https://www.tvattmaskinservice.se/felanmalan.html
Fungerar inte bokningssystemet, felanmäl på
tel. 0734 – 96 00 00
info@bokatvattid.se
Faktura och ekonomi
Har du fått en felaktig avi från föreningen? Kontakta Bredablick.
tel. 010 – 177 59 00
info@bredablickgruppen.se
Vatten- och brandskada
Har du fått en vatten- eller brandskada. Kontakta Trygghansa på
tel. 0771 – 11 15 00
Fel i fastigheten (ej lägenhet)
Har du hittat ett fel i fastigheten så som en trasig lampa, element eller dörr. Då kan du kontakta Sydsverige Entreprenad via telefon vardagar mellan 07.30 och 16.00.
tel. 040-630 62 50.
Fel i lägenhet
Om något går sönder i din lägenhet är det oftast ditt ansvar att åtgärda felet. Om något skulle behöva repareras eller bytas ut bekostas detta normalt av dig själv. Det finns dock vissa fel som är föreningens ansvar, så som balkong, ventilation, fönster och element.
För fel i lägenhet som faller under föreningens ansvar kontakta Sydsverige entreprenad. Vid akuta ärenden (så som pågående vattenläcka eller strömlös lägenhet) kontakta Örestads bevakning.
För övriga fel är det fritt fram att kontakta valfri aktör men det går bra att felanmäla till Sydsverige Entreprenad enligt ovan på egen bekostnad.
Om du är osäker kan du kontakta någon i styrelsen innan du kontaktar fastighetsskötaren för åtgärd.
Det finns också vissa skador som täcks av det bostadsrättstillägg som föreningen har tecknat åt de boende. Kontakta Trygghansa på tel. 0771 – 11 15 00 för mer information om du bedömer att felet/skadan täcks av försäkringen.
Övrigt
För övriga ärenden, kontakta styrelsen.